Yamaha Raider 1900 – problem z trzecim biegiem
Charakterystyczny metaliczny stukot, podczas jazdy na trzecim biegu, to oznaka stopniowo rozpadającego się trybu skrzyni. Nasi klienci chcący złapać jeszcze trochę kilometrów w sezonie, pytają czy jeśli będą omijać jazdę na trójcę wówczas nic złego się nie stanie? Otóż niestety nie jest to zbyt dobre i bezpieczne rozwiązanie. Uszkodzony tryb może w każdej chwili rozpaść się, zgubić tzw.; ” kły “, czyli kawałek metalowego zęba, co skutkować może zniszczeniem innym trybów lub zablokowaniem skrzyni. Procedurę naprawy najlepiej rozpocząć zaraz po pojawieniu się niepokojących odgłosów.
W ISM możesz liczyć na fachowe załatwienie sprawy. Mamy duże doświadczenie w obsłudze tych jednostek napędowych, korzystamy z oryginalnych części zamiennych oraz fabrycznych dokumentacji technicznych. Proces naprawy skrzyni wymaga rozebrania silnika, demontażu głowic, cylindrów, rozpołowienia bloku silnika, w celu dostania się do wadliwego trybu. Podczas naprawy, dokładnie czyścimy kartery i wszystkie elementy składowe, blok silnika uszczelniany jest specjalną japońską uszczelką w płynie Three Bond, stosowaną przez wiodących producentów motocykli. Niezbędne uszczelki wymieniamy na nowe, oryginalne, nie stosujemy zamienników. Po remoncie silnik otrzymuje nowy olej wraz z filtrem, po jeździe testowej maszyna zostaje przygotowana do wydania właścicielowi.
Całkowity czas realizacji naprawy, zwykle pochłania tydzień, na co składają się takie czynniki jak demontaż, montaż silnika, kontrola wraz z jazdami testowymi po naprawie. W celu usprawnienia procesu, dysponujemy gotowym zestawieniem części zamiennych, które sprowadzamy przed umówioną wizytą. Części OEM należy opłacić z góry w ramach zaliczki, usługa rozliczana jest po wykonaniu naprawy i zdaniu motocykla.
Serdecznie zapraszamy do współpracy.